Tekniska specifikationer
systemet | |
---|---|
Operativsystem | Windows 8 |
processor | Intel Atom Z3735E 1330 MHz |
Antal kärnor | 4 |
direktminne | 2 GB DDR3 1067 MHz |
Internt minne | 32 GB |
Minneskortstöd | microSDXC, upp till 64 GB |
display | |
display | 10,1 ", 1366x768 |
Widescreen-skärm | Ja |
Skärmtyp | TFT IPS, blank |
Pekskärm | kapacitiv multitouch |
Antal pixlar per tum (PPI) | 155 |
Videoprocessor | Intel HD Graphics |
Trådlös kommunikation | |
Wi-Fi-stöd | har Wi-Fi 802.11n |
Bluetooth-stöd | har Bluetooth 4.0 |
SIM-kort typ | micro SIM |
Antalet SIM-kort | 1 |
Mobil kommunikation | 3G, LTE |
kamera | |
Framkamera | Det finns 1,2 miljoner pixlar. |
ljud | |
Inbyggda högtalare | har stereoljud |
Inbyggd mikrofon | det finns |
funktionalitet | |
Automatisk skärmorientering | det finns |
sensorer | accelerometer, gyroskop, kompass, ljussensor |
Dockningsstation | det finns |
Qwerty-tangentbord | det finns |
förbindelse | |
USB-anslutning till dator | ingen |
Ansluta externa enheter via USB | ja, USB typ A |
Anslut till TV / skärm | mikro HDMI |
Audio / hörlursutgång | det är 3,5 mm |
Headset-anslutning | det finns |
Dockkontakt | det finns |
mat | |
Arbetstid | 11 h |
Batterikapacitet | 31 V⋅ch |
Mått och vikt | |
Mått (LxWxD) | 263x171x20,5 mm |
vikt | 1090 g |
Ytterligare information | |
Komplett uppsättning | Tablet, tangentbord, nätverksadapter, manuell |
funktioner | Microsoft Office Home & Student 2013 inkluderat; multi-touch upp till 10 touchpunkter; dimensioner och vikt hos dockningsstationen 263x171x10 mm (WxHxD), 520 g; USB 2.0-port på dockningsstationen; bakre kamera 5 megapixel - tillval |
Recensioner om tabellen ASUS Transformer Book T100
värdighet
- Exakt vad som förväntades av honom vid inköpstillfället. Enkel, mångsidig, mobil.
brister
- På mindre än två veckor har mikro USB blivit lös för laddning, du måste leta efter en position där den laddas. Det var inte helt klart hur man slår på det - tabletts reaktion var inte uppenbart, det var nödvändigt att trycka två gånger på knappen.
kommentar
Tabletten köptes för min fru. Hon är lärare i främmande språk av yrke och bär många material med henne varje dag. Först av allt valdes operativsystemet - skapandet av Microsoft i detta fall ansågs vara ett plus. Frågor om vikt, storlek och autonoma Internet-enheter var de viktigaste. Prestanda var mindre viktig. Använd fall: Spela upp ljud- och videofiler (med och utan anslutning av externa enheter), nätverkssurfning och användning av onlineordböcker, med hjälp av Office Cloud Storage med några andra datorer, kortvarigt arbete med dokument mellan klasserna. För att lösa mer krävande uppgifter hemma, används en fullstor laptop.
anonim, 2014-12-27 utvärdering 4
värdighet
- Vin-8, kompakt, smart, enkel att använda, perfekt monterad kvalitet pekplatta. Wai-Fay, LTE arbetar bra mottagningskvalitet. Det är svårt att lista alla fördelar, för mig är det perfekt, men ändå finns det ett par små Kosyachkov ...
brister
- väldigt stämplat! Saken, skärmen ... allt blir snabbt smutsigt. Klistrade på en matt film på display-problemet med marginalen på den visade bildskärmen. Tja, kroppsfallet kommer för evigt att försvinna. Att köpa en originalfilm på det är inte möjligt, han skar sig ur en universell matt. Det är bättre att hämta med pekskärmen, alla filmer med olika geometri.
- Dra ut ljussensorn! Några konstiga algoritmer i hans arbete, fungerar normalt med ett stabilt omgivande ljus. Det är värt att den externa belysningen ändras lite, eftersom en kompass börjar med en skärm ljusare och mörkare. Att titta på en film i mörkret är ett problem - displayen får en konstant förändring i ljusstyrkan.
- Men det finns en lösning på problemet med bildskärmens automatiska ljusstyrka - det slår av det! Och det är det! Ingen annan saknas. På gatan kan du inte stänga av det, det fungerar utan problem, och det går bra att använda funktionen.
- Jag skulle också vilja ha högtalare högre
- Alla andra problem löses enkelt programmerat med Windows.
kommentar
Personligen är det i min användning en tablett på ios, tabletter och telefoner på Android, Ubuntu. De röker alla nervöst på sidan.
Windows på Intel har alltid varit och kommer att ligga framåt, ett undantag kan göra talk i PC Makentosh, men allt detta är min rent personliga, bonders uppfattning och du behöver inte ta hänsyn till det!
ASTVATSATUROV RUBEN, 2015-03-17 utvärdering 5
värdighet
- Mycket mångsidig, kompakt och autonom
brister
- Har bara en USB
kommentar
Tunn och lätt, i allmänhet, mobil transformator på Windows 8.1. Jag tyckte inte bara om den svaga kameran, men det går bra för Skype. Bra skärm med underbara vinklar. 4-kärnig processor och 2 GB RAM ger ett smidigt gränssnitt. Transformatorn värmer inte upp och går tyst. Lång batteritid
Vergun Ivan, 2014-12-20 utvärdering 5
värdighet
- pris, inga glitches (den senaste versionen av operativsystemet fungerar bra), en ljus skärm, det går inte att sänka gränssnittet eftersom Det finns inga ultrahöga skärmupplösningar, som inte är nödvändiga för arbete, och grafiken dras kraftigt ... Batteriet är en av de främsta fördelarna, det är något!
brister
- fixering kan göras bättre
kommentar
Generellt är jag nöjd med hans arbete, i 2,5 månader finns inga kritiska kommentarer på enheten, jag har utökat minnet med ett 64 GB minneskort, så jag har nog med det för mitt arbete och på vägen, min son har en kraftfull stationär dator)
Papus ivan 2014-12-20 utvärdering 4
värdighet
- Värt kombination av pris och kvalitet.
brister
- Inte uppfyllt.
kommentar
Jag har en sådan bärbar dator. Bra modell. För mig är den avgörande punkten närvaron av Vindouz på tabletten. Jag använder och allt är bekant, som på en hemdator. Fördelarna inkluderar en ganska stor skärm med en anständig upplösning och inbyggt minne. Jag blev positivt överraskad när avgiften varade från tre dagar.
Samoilov Dmitry, 2014-12-22 utvärdering 5
värdighet
- I egenskaperna det inte anges i tabletten finns det en GPS och det fungerar bra, bara ett litet nav.program jag använder 7 vägar.
brister
- I 32GB-versionen finns ingen bakkamera.
kommentar
Det brukade vara en Acer w3, jag tyckte inte om skärmen och den dåliga prestanda i den,
Asus har inte dessa brister. Nu skulle jag ta en version av 64GB.
Rygin Roman, 2015-03-24 utvärdering 5
Videoredigeringstabell ASUS Transformer Book T100