betyg val Ny teknik recensioner

Oriel 963 (DVB-T2)

Detaljerad information

Oriel 963 (DVB-T2) Specifikationer

Allmänna egenskaper
Typ digital tv-mottagare
utförande extern
Anslutningstyp fristående
Videoinspelning ingen
FM-mottagare ingen
Videofunktioner
HD-stöd ingen
Output videoformat 4:3, 16:9
Digitala standarder DVB-T, DVB-T2
Ingångar och utgångar
utgångar ljud, HDMI, scart
FireWire ingen
Andra funktioner och funktioner
text-TV det finns
Timer inspelning det finns
Uppskjutet läge det finns
Ytterligare information
Fjärrkontroll det finns
funktioner USB 2.0 med skrivstöd, frontpanelsdisplay; koaxial digital ljudutgång; föräldraknapp, visning av foton, visning av videofiler; DOLBY DIGITAL support; metallfall

Recensioner för Oriel 963 (DVB-T2)

utvärdering 5
fördelar: Stor, lätt anpassningsbar tuner. Vacker bild. Metallfodral. Ej uppvärmd. Intuitiv meny. Känslig mottagare.
nackdelar: Det är ingen!
kommentera: Jag läste mycket tester, jämförelser och recensioner. Jag bestämde mig för att stanna kvar på den här modellen. Inte hur mycket jag ångrar. Välj det bästa. Jag vill omedelbart säga om "SOAP" -bilden. Vilket ska vara närvarande på denna tuner. Jag har det nej. Mycket tydlig bild. Även med tydligheten på TV: n 50%. Nu om utrustningen själv: TV "Samsung 28" serie 4 HD LED UE28F4000AW, HDMI-kabel Philips SWV3430S / 10 1,0 meter, mottagare Oriei 963, antennvågkanal (UHF) 11 element (extern) passiv. Riktningen till Ostankino (44 km.) Styrkan och kvaliteten på signalen enligt (tuner Oriel 963) 99%. Till och med förberedde Mastförstärkaren AB 011 "TERRA" UHF (DVB-T2). Men han var inte nödvändig. Efter att ha tittat på TV i en digital DVB-T2-signal. För mig själv bestämde jag mig för att i Moskva-regionen behövs inte plattor som "TREE FÄRG". Lycka till alla när du väljer en tuner. Jag hoppas att min erfarenhet och översyn kommer att hjälpa någon.
Doroshenko Gennady 12 april 2015, Balashikha \ Erfarenhet: mindre än en månad
utvärdering 5
fördelar: Utmärkt modell, snabb installation, bra byggkvalitet, 20 kanaler på en offentlig antenn. Allt är intuitivt!
nackdelar: inte avslöjade
kommentera: Jag rekommenderar. inte uppvärmd
Andreev Vladimir 12 februari 2015, Vsevolozhsk \ Erfarenhet: mindre än en månad
utvärdering 5
fördelar: Järnväska, snygg fjärrkontroll, snabbmeny, bilder av god kvalitet
nackdelar: Ännu inte sett
kommentera: I jämförelse med andra yngre modeller är orielmottagarna en snygg och funktionell konsol, liksom en skärm med aktuell tid. Priset är ganska adekvat i jämförelse med andra mottagare.
Pozdnyakov Denis 9 februari 2015, St Petersburg \ Erfarenhet: flera månader
utvärdering 5
fördelar: Utmärkt mottagningskvalitet. Med fjärrkontrollens volym regleras. På fjärrkontrollen finns en separat knapp för att växla till usb. När du klickar på "ok" -knappen visas hela listan med kanaler, du kan gå till en annan kanal med namnet. Elegant fjärrkontroll. I vänteläge visas klockan, som konfigureras automatiskt, utan att du deltar.
nackdelar: Lite "visselpipor", men från 4 meter hörs inte längre, stör inte sömnen. Spelade inte videon med .mov-förlängningen (de flesta av mina hemvideor). Den första tuner vägrade att lyda fjärrkontrollen, utan att ha tid att ställa in på kanalen. Problemet löstes genom att ersätta.
kommentera: Bra modell. Han tog för att ge, för alla dmv-kanaler i analog tv mottas med brus och störningar. Stuga vid korsningen av 1: a Betonka och Volokolamki, i en dal. Antenn - Aktivt nät. Denna tuner mottar alla kanaler i utmärkt kvalitet.
04 februari 2015, Moskva \ Erfarenhet: mindre än en månad
utvärdering 4
fördelar: En underbar konsol, med snabb kanalväxling, hög känslighet, en enkel och tillgänglig meny, med en tydlig bild, snygg design, metallkropp, vacker fjärrkontroll, värmer inte konsolen upp mycket under arbetet.
nackdelar: Mediaspelaren spelar inte upp filmer med ett vanligt stereospår (PCM), även om det här alternativet anges i passet. Vi hoppas att utvecklarna kommer att eliminera detta fel i mjukvaruuppdateringen. Då kan du säkert placera 5
03 februari 2015, Volgograd \ Erfarenhet: flera månader
utvärdering 5
fördelar: Utmärkt prefix, kanaler växlar snabbt. En allestädes närvarande spelare-hårddisk för 500 spelningar reproducerar utan problem.
nackdelar: Inte minusar, men kavlar - piggar lätt i vänteläge, som på natten, tyst kan spänna lite). Menyn i EPG-EPG-delen kan inte visa programguiden utan att ändra kanalerna, menyn är bättre i detta avseende
kommentera: I 4 månaders användning av glitches och uppvärmning observerar jag inte, det fungerar varje dag, mottagningen är 99%, jag har något att jämföra med globo 100 och kaskad 2101. Jag rekommenderar oriel 963, en anständig enhet.
Ushakov Sergey 31 januari 2015 \ Erfarenhet: mindre än en månad
utvärdering 5
fördelar: Säker mottagning av alla kanaler till den vanliga inomhusantennen i utkanten av staden. Snabbsökning utan problem. Bekväm, kraftfull fjärrkontroll med standard AAA-batterier. Särskilt köpt denna modell efter att den jämfördes med de mest populära, lämpliga för priset och läs recensionerna. Inte fel.
nackdelar: Jag skulle fortfarande vilja att fjärrkontrollen var lite större, även om den redan är större än dess motsvarigheter. Menyspelare kan göra det enklare.
kommentera: Bra bildkvalitet, bra inspelning på en flash-enhet. Stöder extern media upp till 500 GB. En 2-timmarsfilm blir ungefär 6 GB efter inspelning. Visa poster på en dator med Windows 7 - inga problem.
Naskatov Nikolay 24 december 2014, Örnen \ Erfarenhet: mindre än en månad
utvärdering 5
fördelar: Metallblock. fallet är inte uppvärmt, den bekvämaste fjärrkontrollen i modelleringsområdet för Oriel-konsoler, en bra tuner, bra utförande, samtidig närvaro av SCART- och 3RSA-utgångar, närvaron av en resultattavla med klocka på frontpanelen.
nackdelar: Som mediaspelare - svag. Det läser inte alla videoformat. Enligt denna indikator är den sämre än modellen "Oriel 910", som reproducerar ett mycket större antal videoformat. Något märkbart squeaking i fallet med enheten, ingår i uttaget. Men i tre steg är han inte längre hörbar, så stör han inte. Brist på anslutningskabel ingår.
kommentera: Som digital tuner - det bästa i hela Oriel. I staden mottar även en reflekterad signal på en hemlagad UHF-antenn från en tråd. Vid 30 km från staden kräver antennen lite mer exakt inställning, men det tar fortfarande signalen utan problem. Arbeta på ett större avstånd från repeatern har ännu inte verifierats. Lagerade sådana prefix med många av hans vänner. Alla var mycket nöjda. 8 stycken av sådana tuners har redan gått igenom mina händer. Inget äktenskap än. När det gäller möjligheten att spela in tv-program via USB, bekänner jag att jag inte har provat det än, för det var inget behov.
Om den här modellen hade en kraftfullare och allroundare mediaspelare (åtminstone som Oriel-910) skulle det vara möjligt att betygsätta 5+.
Och om Oriel fortfarande släppte en modell med en VGA-utgång (för en datorskärm), kunde de få ett monument uppfört under sin livstid.
22 november 2014, St Petersburg \ Erfarenhet: flera månader
utvärdering 5
fördelar: Igår köpte jag Oriel 963. Jag ställde in till 20 digitala kanaler i automatiskt läge. Bildkvaliteten på TV: n är utmärkt. Funke-driven extern antenn
nackdelar: Avslöjade inte
kommentera: Enheten exekveras i metallkåpan och ganska kvalitativt. I avstängning visar det tid.
21 november 2014, Istra \ Erfarenhet: mindre än en månad
utvärdering 5
fördelar: Vid svaga signalnivåer (~ 40%) är kvaliteten 75-80%. AC3 codec.
nackdelar: Jag hittade inte
kommentera: Jag tittade på det medan jag installerade det, men dömde av att ägare av utrustningen inte har ringt mig i 1 månad efter installationen, allting är OK!
alikb05 13 oktober 2014, St Petersburg \ Erfarenhet: mindre än en månad
Oriel 963 (DVB-T2) väljs till betyget:
12 bästa TV set-top boxar

betyg

val

Ny teknik