Tekniska specifikationer
Allmänna egenskaper | |
---|---|
tidsbeställning | Utnämning: för SUV |
säsongs | Säsongssäsong: Hela säsongen |
diameter | Diameter: 15/16/17/18/20 " |
Profil bredd | Profilbredd: 215/225/235/245/255/265/275/285/305/315/325 mm |
Profilhöjd | Profilhöjd: 55/60/65/70/75/80/85 |
Funktioner och funktioner | |
Maxhastighetsindex | Max hastighetsindex: / R (upp till 170 km / h) / T (upp till 190 km / h) / S (upp till 180 km / h) |
Lastindex | Lastindex: 100 ... 127 |
Maximal last (per däck) | Maximal belastning (per däck): 0 ... 1750 kg |
Tätningsmetod | Tätningsmetod: tubeless |
utformning | Konstruktion: radiell |
RunFlat-teknik | RunFlat-teknik: nej |
taggar | Tornar: nej |
Däck recensioner Cooper Discoverer A / T3
värdighet
- - Inte dålig rodd i lera
- - Sväljer alla stötar och stötar
- - Inte särskilt bullrigt
- - Det verkar som om de sa att körsträckan blir stor
- - Rimligt pris
brister
- Stor obalans, mindre än 90 gram, ingen last
- Men inte mycket, men buller
- Ökad bränsleförbrukning
kommentar
Jag hoppade över informationen att det fanns en misslyckad gummipratia med stor obalans, tydligen från min parti. En vän köpte samma gummi från honom med att balansera prblem nebylo. Och förmågan att ladda upp till 130 gram per sida!
Innan detta gick jag på rena motorvägar, och med detta gummi ökade min bränsleförbrukning med 5-7%. Det är uppenbart att detta däck är något högre och tyngre än det föregående, plus en större ritning, tydligen på grund av detta, rullar den sämre och därmed mer bränsleförbrukning.
P.S. På bilden verkar det som att gummi har stora sidoklackar, det här är en optisk illusion, de dras på sidan av slitbanan. Det här är inte ett lera däck, men det är inte dåligt för AT.
dmedis, 2012-10-18 utvärdering 4
värdighet
- Priset, passande för stad och måttlig terräng, alla 4 hjul som kom till mig var bra på balansering, slitstark, ganska tyst, våt asfalt och pölar mycket bra, de rider bra på sand och sand, sidoväggen är ganska stark beröringen och inte särskilt stark och tjock, märkte inte ökningen av bränsleförbrukningen jämfört med vägen, även den tråkiga SUV kan se ut som en SUV med detta gummi.
brister
- För ett och ett halvt år hittade jag inte skridskoåkning, desto mer så för priset borde de inte alls vara, för närmaste konkurrenter är mycket dyrare med samma egenskaper, till och med återställda kineser, om inte dyrare, är det inte billigare.
kommentar
Storlek 2357016 Kata på vintern och sommaren. Om hjärnan fungerar normalt, så är de ganska lämpliga för vintern, men självklart om du går på is och täppt snö inte är mycket bättre än på sommaren, men i snö snubblar de som det borde vara. Min slutsats är att de perfekta däcken, för dem som äger en livlig SUV eller SUV och i grunden rör sig runt i staden och inte starka terrängar. Nästa uppsättning köper utan tvekan samma däck.
Nordiska alexander 2014-02-27 utvärdering 5
värdighet
- Lågt ljud
- Bra grepp på sand och ljus på väg
- Prisvärd pris
- Titta vackert på bilar
brister
- Ännu inte identifierad
kommentar
Jag köpte dessa däck efter 012 geokodermer och förlorade inte, däcken visade sig vara tystare, mjukare och mer begripliga i ledningen än geolender. Tillverkad i USA.
På måttlig terräng, uppträder det förutsägbart och tydligt, det gräver mycket bra, skyddet skyddar enkelt mot de mindre problemen med vår väg (självgängande skruvar, små naglar etc.) på grund av dess höjd.
Jag rekommenderar dessa däck till älskare av natur, fiske, jakt, etc.
anonim, 2012-09-28 utvärdering 5
värdighet
- Priset känner jag inte
brister
- Gulkovata på platt asfalt (tystare än standard)
kommentar
235/60 / R17, står på Chevrolet Captiva. Tog våren 2014 före den senaste snön. Rowing perfekt i snön, jag förväntade mig inte det själv.
På sommaren stannade staden uppmärksam på groparna (det finns inget så skarpt slag mot upphängningen som regelbundet, i allmänhet är jämnheten på våra vägar mycket jämn).
Det finns inga problem på grusvägar. Klättrade på det var det tidigare inte kunde.
Jag åkte från Moskva till Kazan och tillbaka. Bekväm hastighet på en trasig landsväg - 105-110km / h. Bromsning förutsägbar på någon yta.
Utmärkt däck för fyrhjulsdrift.
dantalian2009, 2014-06-05 utvärdering 5
värdighet
- Bra på asfalt, bra i ler och sand.
brister
- Ett hjul från satsen när balansering måste vara tungt lastad.
kommentar
Jag utnyttjar på Pafika 3 månader. Tillfredsställd i alla avseenden. Efter regelbunden Conti - en saga. På KontiKrose var jag rädd för att ringa i en pöl ... I princip är detta ett universellt däck för en SUV. Inte skrämmande att ringa i mitten av smuts och på asfalt upp till 140 km / h är ganska anständigt. Kontrolleras på torr sand i en karriär a la beach (med allhjulsdrift) - inga problem. På en lätt frost vid hastigheter upp till 80 km / h, hantering utan speciella observationer, men med fyrhjulsdrift. Användning 40% asfalt, 50% primer, 10% fattig primer.
anonim, 2013-10-31 utvärdering 5
värdighet
- 265/65 R18 Bra, mjuka och tysta däck. I den här storleken kör du inte ens på spårvagnsspåren, huvudet skakar inte alls. Praktiskt taget känns inte en ruta, flyter inte på pooler. Förutsägbart uppför sig på spåret och primern. Utseende och mer än tillräckligt pris.
brister
- Någon gillar inte bristen på en klar noll på ratten, men det här gummit är inte för racing dammsugare. Omedelbart blötläggs i lera. Men på det faktum att det inte tvättas upp i lera är det omöjligt att köra på asfalt.
kommentar
Ett bra alternativ för staden med möjlighet att korsa den genomsnittliga off-road.
Evgeny.Goodkov, 2013-08-04 utvärdering 4
Cooper Discoverer A / T3 heltäckande däck
Engelska språket